4. února 2013

my cupcake story

Znáte ty dny, kdy máte konečně čas pro sebe, nečekají vás vůbec žádné povinnosti, ale skončí to tak, že vlastně nestihnete podniknout vůbec nic? Já moc dobře, ale včera jsem se to rozhodla změnit...a to jsem neměla dělat!

Od pátku máme prázdniny a já zatím dny trávila u mého oblíbeného seriálu 2 Broke Girls. Kdo ho zná tak už možná tuší. Kdo ne, tomu jen tak zrychleně přiblížím, proč tím začíná můj příběh. Tenhle seriál je o dvou servírkách, které se spolu snaží rozjet podnik..překvapivě s cupcakes. Věřte mi, když na tenhle seriál koukáte každý den a pořád dokola v něm slyšíte slovo CUPCAKES, a navíc ty mrňavý, roztomilý dortíky máte pořád před očima, tak najednou zjistíte, že je musíte upéct nebo alespoň ochutnat taky! A já se samozřejmě rozhodla pro tu první složitější možnost. A to právě včera.

Jako první jsem začala studovat teorii. Zjistila jsem třeba, že cupcakes nemají vůbec nic společného s muffiny. Těsto je úplně jiné,atd. Tohle mě brzo přestalo bavit, takže jsem Davida vyslala na nákup surovin a sama jsem zatím hledala ten nejlepší recept. Pak jsem se plna optimismu pustila do práce. David se ujal míchání a všechno šlapalo. Ale...

Když jsem začala plnit košíčky, přišlo mi těsto nějaké husté. Navíc mi připadalo zvláštní, že podle receptu se měly košíčky plnit až po okraj. No budiž. Smířila jsem se s tím, že možná korpus nebude nahoře hladký (viz foto), ale uklidňovala jsem se tím, že to možná pak půjde překrýt krémem. Plech jsme hodili do trouby a já začala pracovat na krému.



Po několika minutách jsem zvědavě nakoukla do trouby a začala jsem panikařit. Těsto zřejmě vyslyšelo mé modlitby a rozhodlo se povolit. A to až moc, takže košíčky se rozplácly a těsto se rozlilo na plech. Při pečení mě ještě nikdy nezaskočily takové komplikace, ale s Davidem jsme se rozhodli zachránit naší snahu a začali jsme plnit vyteklým těstem nové košíčky - tentokrát ani ne do půlky.


Rozhodla jsem se taky využít mini zapékací misky. Na obrázku je sice jenom jedna, ale druhá se k ní přidala o pár minut později, když některé košíčky opět vytekly. Asi tušíte, že jsem pomalu ale jistě začala ztrácet na už ne tak roztomilé dortíky chuť...

Nakonec nejlíp vypadaly dva maxi dorty v zapékacích miskách, protože ostatní byly dosti zdeformované. Těšila jsem se, že je vyfotím jako konečný výtvor. Se zdobením jsem si dala nejvíc záležet právě na nich, na ostatní jsem to už jen tak otráveně naplácala. Teď se možná divíte, proč tu tedy ty skvělé fotky nejsou. Dobrá, bude to tím, že z nich poleva úplně stekla (+ zasvinila ledničku i kuchyň) a tak nakonec vypadaly jako by se na ně někdo vyzvracel. Abych nezapomněla, u výroby krému se mi rozbil mixér.
 
Na této poslední fotce můžete prosím vidět jediný cupcake, který bych považovala za alespoň trochu povedený. Jinak co se týče chuti, trochu mi zlepšily náladu z celé akce. Ale cca jen do 2 hodiny ranní, kdy mě vzbudila silná nevolnost a já strávila asi 2 hodiny v koupelně, kde jsem se nejdřív snažila potlačit chuť zvracet a následně to všechno dostat ven. Překvapivě mi k tomu nakonec pomohla představa toho, jak jím ten hutný, růžový, přeslazený krém. Z té představy je mi zle ještě teď a cupcakes nechci hodně dlouho ani vidět..možná už nikdy!


10 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. DAVIDE!!! Koukej je zlikvidovat, já se bojím do ledničky. Nechci je vidět.

      Vymazat
    2. že jste neřekli, půjčila bych vám plechovou formu, do níž se vkládají ty papírové košíčky...

      Vymazat
    3. to jsme ještě nevěděli, že by se hodila. třeba muffiny jsem pekla vždy je v těch košíčkách a krásně držely :)

      Vymazat
  2. mery ty košíčky se ještě musí dát do mafiňáku, ne jen tak na plech :'D zvlášť takovýhle jenom papírový :D teď mám nějaký tvrdší co se nejspíš nerozplácnou, ale stejně to nebudu riskovat :D jinak, pošli mi ten recept! prosím! chci se zasmát!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to už vim taky :D nejdřív jsem chtěla jít koupit ten plech a zkusit to znova..ale moje probdělá noc mě odradila :D http://catalinapece.blogspot.cz/2011/02/kakaove-cupcakes-s-americkym-vanilkovym.html
      akorát jsem tam nedala vanilku, ale růžový potrav. barvivo :D

      Vymazat
  3. To je dobrá telenovela :D Připomíná mi to moje první čokoládový bonbóny. Zadělaná celá kuchyň a bonbónů asi 10...ale nebylo mi po nich teda zle no :D

    OdpovědětVymazat
  4. Kdybys dala dva košíčky na sebe, tak to těsto vydrží, když se plní jen do půlky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem právě udělala podruhý, a to jsem tam dala ještě míň než do půlky..stejně mi to vyteklo :D Asi hold zůstanu u různých buchet, štrůdlů, atd.

      Vymazat
  5. Mnam:)To mi připomíná,že když jsme s přítelem začali sledovat 2BG,taky jsme druhý den šli péct cupcakes:D

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář jsem strašně moc ráda :) Vítám vaše názory, tipy a nápady na články!