14. dubna 2016

Detoxikační cuketová polévka

Poslední dva týdny se u mě nesly ve znamení narozenin, oslav a nejrůznějších večírků a já proto dost polevila ze svého zdravého stravování a (skoro)abstinence. V nejlepším je ale potřeba přestat a mně s návratem do starých kolejí vždy nejlépe pomůže pořádný detox! A ten se neobejde bez mé oblíbené polévky o kterou se dnes podělím i s Vámi :)



Proč zrovna cuketa? Pro detox je skvělou volbou především díky obsahu draslíku, který z těla pomáhá vylučovat přebytečnou vodu, usazené toxiny a kyseliny. Její další složkou je vláknina, která napomáhá k čištění zažívacího traktu.  Aby toho nebylo málo, cuketa je také výbornou volbou při hubnutí (obsahuje asi 20kcal/100g) a obsahuje širokou škálu vitaminů a dalších důležitých látek (hořčík, fosfor, železo, draslík, atd.).
A teď už k samotnému receptu!


Potřebujeme:

- 2 menší cukety
- 2 mrkve
- 1 brambor
- 2 stroužky česneku
- bujón
- 1 lžíce olivového oleje
- majoránka
- sůl, pepř

Postup je naprosto jednoduchý. Bramboru a mrkve zbavíme slupek. Cuketu pouze omyjeme a odkrojíme kraje (slupku necháváme). Všechnu zeleninu nakrájíme na větší kostky, osolíme, opepříme, přidáme majoránku a bujón a chvíli dusíme v hrnci na olivovém oleji. Postupně začneme přidávat vodu (celkem skoro litr). Vaříme dokud všechna zelenina není úplně měkká. Pak vše rozmixujeme tyčovým mixérem, ochutnáme a dochutíme a můžeme podávat. Dobrou chuť!


Co Vy a detox ? 
Máte svůj vlastní speciální recept, který Vás vrátí do rovnováhy ?






1 komentář:

  1. Detox jako takový nedělám, snažím se stravovat tak, abych ho nepotřebovala, ale teď na jaře je skvělé čerpat byliny z přírody, třeba teď jsem dělala skvělou polévku z kopřiv a dalších bylin. (recept mám když tak na blogu)

    Dívka z venkova

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář jsem strašně moc ráda :) Vítám vaše názory, tipy a nápady na články!