20. července 2015

Čokoládové muffiny s čerstvými jahodami


Přes léto jsem tradičně zásobována obrovským množstvím ovoce ze zahrádky mých rodičů, takže většinou hodně peču a nebo si pochutnávám na ovocných salátech. Tentokrát dorazila snad 3 kila jahod. Něco putovalo do mrazáku, něco se sezobalo rovnou a protože mám zrovna muffinovou sezónu, na jahody došlo i v této oblasti...



Na 12 muffinů potřebujeme :

 200 g    hladké mouky
   50 g    polohrubé mouky
     2       vejce
 230 ml  mléka
♥   80 g    cukru
   80 g    oleje
  1/2       prášku do pečení
     1       špetka soli
  1/2       čokolády na vaření (tabulky)
              čerstvé jahody

   Ve velké míse spojíme mouku, cukr, sůl a prášek do pečení. Jahody nakrájíme na různě velké kusy, čokoládu nalámeme a přidáme k suché směsi (kousky jahod i čoko. se obalí a nebudou klesat dolů).    
  V druhé misce smícháme vejce, mléko a olej a vše přilijeme do velké mísy. Důkladně ručně promícháme, aby v těstě nezůstaly hrudky a můžeme začít plnit košíčky. Já si navíc vždy nechám trochu čokolády stranou a muffiny ještě dodatečně posypu, než je strčím do trouby. Peču při 180 °C cca 35 minut, někdy déle (navíc každá trouba je jiná, chce to ozkoušet). Já se řídím hlavně podle toho, jestli se mi těsto lepí na špejli nebo ne - čas řeším jen okrajově. 


pozn. K pečení používám plech na muffiny, který vykládám papírovými košíčky.



Tak hurá do toho, překvapte partnera, rodinu, kamarády nebo třeba kolegy v práci ! Muffinům se přeci nedá říct ne :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář jsem strašně moc ráda :) Vítám vaše názory, tipy a nápady na články!