2. ledna 2015

7 tipů pro váš pokoj

  Vždy mě fascinovali lidé, kteří dokáží žít na ,,nezabydleném" místě. Sama mám potřebu si jakékoliv místo, kde mám trávit určitou část dne, dělat nějak vizuálně příjemnější, protože to ovlivňuje i mé pocity a hlavně náladu, kterou si pak z daného místa odnáším. Samozřejmě vím, že udělat z nějakého místa domov, není otázka jednoho dne, od mého posledního stěhování do Prahy uplynulo půl roku  a různé menší změny probíhají ještě teď, ale někdy i pár jednoduchých drobností udělá divy.  A tím se dostáváme k podstatě dnešního článku. Mám tu pro vás pár tipů, jak si zvelebit svůj pokoj nebo byt. Všechny mnou otestované a samozřejmě doporučené :) Jdeme  na to!


1. Koláž
Vyřešila můj problém bílé stěny, do které se nedal zatlouct hřebík a pokořila ji jen vrtačka (kterou samozřejmě nemám). Prázdný prostor nad postelí mě tak iritoval, že jsem nakonec nažhavila tiskárnu, vytiskla několik motivačních hesel a obrázků - doporučuji hledat tady a tady- a jednoduše je nalepila na zeď oboustrannou lepící páskou.




(Další hesla mám různě po pokoji, například u psacího stolu, abych na ně často viděla.)

2. Stojan na štětce, tužky, atd.
Super věc, které si většinou každý hned všimne, a která mě naučila nemít rozházené štětce všude po pokoji. Náklady jsou minimální, jedna sklenka stála tuším 25,- a dekorační písek asi 39,- s tím, že mi ho po naplnění obou skleniček ještě trochu zbylo. Obojí Ikea.


3. Svíčky, svícny
Těch zkrátka není nikdy dost, ráda je kupuji i dostávám. Poslední dobou u mě hoří svíčky skoro nonstop. Miluji vanilkovou vůni, takže mám vždy v zásobě spoustu čajových svíček do lucerny + pár velkých ve skle. Teď už mi pokoj voní po vanilce často i bez svíčky :D A je to dobře, protože pro mě je to vůně domova.


4. Fotky
Nemusí být nutně focené analogem jako ty mé. Jde o to, jaké zážitky, osoby a místa vám připomenou. Já je už několik let připevňuji na zeď s pomocí dřevěných kolíčků na prádlo a režného provazu ( také přírodní provaz, juta,...). Náklady opět minimální :)



5. Knihy
Má další posedlost. Tady v Praze je ani nemám všechny, protože se se mnou stěhovaly asi jen 3, ale jejich počet rychle roste, protože jakmile jdu pro jednu, zpravidla přinesu minimálně další 2. Už jsem se zmínila, že jsem si povolila jen jednu návštěvu antikvariátu měsíčně ?

6. Květiny
Nejsem zrovna příkladný zahradník, většinou mi zašel i kaktus, ale tyhle dvě hrdinky kupodivu stále drží. Pokud jste na tom s pamětí jako já a nebo často cestujete, zkuste květiny umělé. Pokud se nebudete snažit ušetřit, můžete pořídit kousky, které na první i druhý pohled jen tak někdo neodhalí.


7. Nástěnka
Má oblíbená součást pokoje. Často poukazuje na mojí náladu, aktuální vkus a také na ní najdete různé wishlisty a úkoly. 

To je pro dnešek všechno. Doufám, že se vám tento (ode mě celkem netradiční) článek líbil. Za vaše komentáře, popř. nápady na další články budu moc ráda :)

21 komentářů:

  1. Pěkné, já jsem teda přesně typ člověka co rád žije na nezabydleném místě a navíc nenapravitelná bordelářka, ale vždycky se ráda porozhlédnu u lidí co to mají jinak :D ;) Máš to tam fakt moc pěkné ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já byla bordelářka vždycky, ale poslední dobou jsem nějak podivně pořádná :D A moc děkuju :))

      Vymazat
  2. Týjo, ty fotografie na kolíčcích je úžasný nápad! Strašně ráda si dávám společné fotky s přáteli na zeď, ale používám tu hmotu jako je žvejkačka a ta zanechává ošklivé fleky... Takže moc děkuji za inspiraci! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem tě přivedla na nový nápad :)

      Vymazat
  3. nádherné :)
    nina-carrie.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  4. Tvoja izba mi strašne pripomína tie izby, ktoré su pofotene niekde na weheartit alebo na tumbrli! Maš ju krásnu! :)
    http://sabiadis.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. suuupr článek, fotky a koláže z nich mám všude po pokoji :D

    http://gethealthyandfitwithus.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. moc pekne. mam dotazek co to tam visi u te nastenky za fotacek:) ?

    OdpovědětVymazat
  7. Ty fotky na provázku a nástěnka jsou vážně krásné! Mám tedkom nový pokoj, tak bych ho taky měla v nejbližší době o něco více zabydlet. :-D :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Naprosto úžasný pokoj! Skládá se s takových maličkostí, které jsou dokonalé! Wow, žasnu! :)

    http://my-little-boring-me.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný pokoj, vážně krásný!:) Nechám se tebou inspirovat, taky se mi libí zabydlené pokeje, je to mnohem víc útulnější a je tam příjemnější být!:)

    http://purplepineap.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Moc se mi líbí tvoje tipy :)..Ty máš Céline kabelku? :)

    OdpovědětVymazat
  12. Já svou koláž mám na nástěnce, protože mi bylo strašně líto té zdi, na kterou bych obrázky nalepila :D
    Všimla jsem si, že máš šicí stroj.. já navrhuji.. co třeba někdy v budoucnu spojit síly? :)

    Měj se v lásce,
    Janet S. ( http://janetsonrisa.blogspot.com/ )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, já se snažila být opatrná, a zeď přežila bez újmy, když jsem se stěhovala :):D Ano mám 2, pro vlastní potřebu a nebo zakázky, co se bytového textilu týče :) Pokud se jedná o módu, většinou se také držím návrhů a na realizaci mám švadleny. Každopádně pokud máš nějakou zajímavou vizi, ráda si ji vyslechnu a třeba přijdeme na nějaký společný projekt!

      Vymazat
    2. Mám pár návrhů, mohla bych ti je třeba poslat na e-mail, jestli chceš :)

      Vymazat
    3. Určitě se ráda podívám :) bartova.maja@centrum.cz

      Vymazat

Za každý komentář jsem strašně moc ráda :) Vítám vaše názory, tipy a nápady na články!